Friday, February 29, 2008

world press review

otectاین پست نیز ترجمه یکی از سایت ها می باشد که مطالبی درباره خروج گوگوش و کنسرت هایش نوشته. در انتها نیز چند خطی درباره پست قبل می نویسم.

نوشته شده توسط سارا هموند

برای مردم قدیمی ایران او یاد آور خاطرات جوانی می باشد.

برای کسانی که ایران آزاد را آشکار نمی کردند، او نمادی برای آزادی بود که آنها آن را انکار می کردند. ستاره پاپ ایرانیان-گوگوش- کسی که در سال 1960 لباس خوانندگی پوشید و شعر فارسی را وارد دیسکو ها کرد در حال رهایی از سالهای سرکوبی است.

گوگوش (که نام واقعی او فائقه آتشین می باشد) در سال 1979 وقتی که جمهوری اسلامی به جای حکومت پهلوی روی کار آمد او نیز از بازیگری و ضبط موسیقی منع شد.

بر خلاف دیگر خوانندگان ایرانی که به آمریکا و کانادا فرار کردند، او ماند و در تهران در یک آپارتمان زندگی ساکتی را سپری کرد تا اینکه در سال 1997 به طور قانونی از کشور خارج شد. گوگوش در مصاحبه اش با هفته نامه الاهرام قاهره می گوید:

"من می خواهم با پاسپورت قانونی از کشور خارج شوم.....از اینکه شانس برگشت ندارم نگرانم."

استواری او صمیمیت مردم ایران را در داخل و خارج ایران به همراه داشت. به طوری که در ماه جولای گذشته (سال 2000) در نوزده شهر از جمله دبی که درست کنار خلیج فارس و نزدیک به ایران بود کنسرت هایی را به راه انداخت که رکوردی برای ماه جولای بود. (همزمان با سال نو ایرانیان) این قسمت عین ترجمه متن هست که کمی تناقض دارد چرا که ماه جولای به طور تقریبی برابر با تیر ماه ایرانیان می باشد. گوگوش توانست با یادآوری خاطرات گذشته و آهنگ های جدید اشک 20.000 نفر را درآورد.

گوگوش در مصاحبه دیگری که با آفتاب باکوی آذربایجان داشت گفت:

"روی صحنه مردم ایران را به یاد می آورم و آرزو می کنم که روزی بتوانم زیر آسمان ایران برای تمام ایرانیان بخوانم...بعضی وقتها می خواهم این کار را انجام دهم و احساس میکنم که در ایران هستم."

کنسرت دوبی مردم ایران را به سوی موسیقی آزادی شخصی گرایش داد.

در حالی که گوگوش نمی توانست در ایران فعالیت داشته باشد، رییس جمهوری ایران – محمد خاتمی- به او اجازه داد که از کشور خارج شود و فعالیت خود را از سر گیرد. درضمن گروه های اسلامی به خاطره حرکت مردم به سوی دنیا گرایی نگرانی شدیدی داشتند.

گوگوش به الاهرام گفت:

"همینکه من اجازه دارم در خارج از کشور برای مردم بخوانم جای امیدواری دارد."

________________________________________________-

در پست قبل تعدادی از دوستان نظراتی دادند که تشکر میکنیم . در پاسخ باید بگم که خود ما نیز با جمله "گوگوش ترانه آقا جون را برای آیت الله خمینی خوانده است " مخالفیم، چرا که خود گوگوش در مصاحبه ای که با هما احسان داشت به صراحت این موضوع را تکذیب می کند.

ما نیز مقابل متن تذکری را نوشتیم که این متن درست برگردان متن روزنامه می باشد.

با تشکر از همه شما بازدید کنندگان محترم

مدیریت وبلاگ

Free Image Hosting - www.supload.com

2 comments:

Anonymous said...

kheili khob bood va jaleb

mari said...

گوگوش بانوی بی رقیب موسیقی